Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Desperata Hollywoodfruar?!

Kategori: Debatt

Gårdagens avsnitt av Svenska Hollywoodfruar var i en klass för sig, och givetvis var det Gunilla Persson som stod för skandalerna. Hon hade spelat in en "musikvideo" med sin (stackars stackars) dotter Erika som sjunger som en löpande marskatt och har en stil som en 80-åring. Mamma Gunilla ser dock inte detta, utan tycker att lilla Erika är bedååårande, och målsättningen är att videon ska visas på MTV och/eller liknande musikkanaler... Jag tycker att Gunillas "bästa väninna" Margareta, som "råkar" vara sångpedagog och inbjuden just den dagen då musikvideon var färdig visste inte vad hon skulle säga...

Nu visar det sig att TV3: producent har "läckt" ut Erikas musikvideo på Youtube, vilket enligt Gunilla kan innebära fängelsestraff, och i vilket fall som helst innebär ca 90 000 kronor i förlorade intäkter för Erika...
 
Mitt i denna cirkus/freakshow sitter Gunillas stackars dementa mamma, Iris, som fyller år, men inte har den blekaste aning om vart hon är och varför..:/ Henne släpade ju Gunilla över till Hollywood under förevändningen att hon skulle "få bättre vård" där, men stackarn kan ju för 17 inte ens prata med någon annan än sin psykist sjuka dotter och barnbarnet!!!
 
Det krävs inte mycket kunskap om psykiska besvär för att konstatera att Gunilla är en typisk Borderlinepersonlighet, med diverse andra bidiagnoser, som extra krydda i vardagen. Stackars Erika växer upp i en låtsasvärld, och kan inte må särskilt bra med denna press från modern om att sjunga och uppträda, fast hon inte har någon sångröst alls, och dessutom bli utspökad till att se ut och låta som en gammal tant fast hon bara är 9 år gammal!
 
Nej, jag tycker att spektaklet gått för långt; sparka ut Gunilla från serien, hjälp henne att få kontakt med en duktig psykiater och se till att Erika (och Iris) blir omhändertagna, för hon är inte tillräknelig!
 
 

Kommentarer

  • Malin säger:

    Vad kul att du tittar in på min blogg lite då o då :) Hur fick du nys om den? (Ja, jag är ju en nyfiken en så kul att veta bara)

    De där fruarna gör mig abra smått tokig då jag retar mig på typ allihopa så tittar inte alls på det haha :P

    Jag hoppas din huvudvärk oxå är lättare nu, ja den andra värken oxå förstås!
    Ha en trevlig kväll!
    KRam

    Svar: Kommer faktiskt inte ihåg hur jag hittade din blogg, antagligen via en kommentar i någon annan blogg eller så... Jag tittar också sällan på Hollywoodfruarna, de är ju mer eller mindre galna allihop. Zappade in det av en slump, och insåg att det var värre än vanligt..:/
    Huvudvärken har lättat, övrig värk är också OK just nu (*peppar, peppar..*). Ska trappa ner de smärtstillande tabletterna sakta och lugnt nu, får se hur det går...
    Maritha

    2012-09-19 | 19:49:23
    Bloggadress: http://anglavingarochappelskruttar.blogg.se

Kommentera inlägget här: