Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Så mycket bättre

Kategori: Musik

Konstaterar att det är en helt underbar blandning av artister i årets upplaga av Så mycket bättre! De är alla (förutom möjligen Darin och Sylvia Vrethammar, som inte direkt gör "my kind of music" men som ska bli roliga att upptäcka) artister som jag beundrar oerhört, och det ska bli sååå roligt att få se dem tolka och göra sina egna versioner av varandras låtar.
 
Första veckan var det Pughs vecka, och de andra artisterna tolkade honom med den äran!
  
 
Underbara, underbara Miss Li; så mycket känsla och så mycket energi!



Olle Ljungström; fina, känsliga Olle, som jag lyssnade så mycket på under några år i tonåren! Det gör mig dock ont att han ser så oerhört sjuk ut. Läser att han varit med om mycket i Afghanistan som han tog väldigt illa vid sig av, och att han fått diabetes, men i mina ögon ser han ut som en svårt AIDS- eller cancersjuk person..:/ Hoppas innerligt att jag har fel, och att han får en välförtjänt comeback nu!

 
Coola Magnus Uggla, som har gjort sin grej i så många år, och struntat i alla som nedvärderat honom på grund av han sjunger ganska enkla låtar på svenska. Här tar han Pughs gamla klassiker och gör den till sin egen!

 
Snygga Maja Ivarsson; står stadigt i en mansdominerad värld, så cool men ändå avslappnad och lekfull charmar hon byxorna av både tjejer och killar!

Kommentarer

  • Maria säger:

    Ang Olle ljungstedt, håller med att han ser sjuk ut. Jag läste en kort notis i "se o hör" att han tidigare drabbats av en stroke, därför han är smal o upplevs som underlig. Nu när det är hans dag på lördag kanske vi får veta mer om hur det är med honom?! I år är så mycket bättre ett litet udda gäng, längre bort fr varandras musikstilar än tidigare år. Ska bli intressant följa detta gäng. Ska bli intressant med Magnus Uggla tolkningarna!

    Svar: Han har väl iofs alltid upplevts som "underlig", men just att han ser sååå tärd ut oroar mig. En stroke? Jaha, det stod det inget om där jag läste, men vi får väl veta en del imorgon, som sagt....
    Maritha

    2012-11-02 | 02:31:38

Kommentera inlägget här: