Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Snurrig natt...

Kategori: Jobbet

Natten på jobbet har förgyllts av ett gäng snurriga damer som har ropat på hjälp i kör, det började med att den ena damen undrade varför vi hade lagt henne i bårhuset; "Men du ligger inte i bårhuset, du ligger på ett vanligt rum."
 " - Varför är det en massa kistor här då??"
  - Jaa, vad svarar man på det..?
" Det är inga kistor, det är ett helt vanligt rum, alla rummen ser ut så här."
" Det gör de väl inte?!"
" Jo, på den här avdelningen ser alla rummen ut så här."
" - På den här avdelningen, ja!"
 
" Hjääälp!!"
" Vad vill du ha hjälp med?"
" Komma ut från det här rummet!"
 
"Hjääälp! - Oh hej, kära du, vad jag har längtat efter att den dörren ska öppnas! Jag är kidnappad!"
" - Oj, är du kidnappad?!"
" Ja, eller jag tror det... Jag på bor ju på XXX, men vart är jag nu egentligen?"
" Du är på sjukhuset, du blev ju sjuk och fick XXX."
" Ja, just det. Du kan tro att jag blev rädd när jag vaknade och trodde att jag var kidnappad, och insåg att jag inte ens hade kläder på mig; bara blöja och en skjorta, och inte ens några trosor!"
 
Så där lät det mest hela natten, och när den ena somnade så vaknade den andra, och började ropa så att hon väckte den tredje... Men det är ju det som är charmen med det här jobbet, och jag har alltid gillat de med olika psykiska handikapp bäst; det blir ofta så spontant och oväntat med dem, och de förgyller verkligen vardagen!

Kommentarer

  • Catrin säger:

    Hahaaha! Helt underbart ju! Håller er sysselsatta minsann

    Svar: Jajamen, ingen risk att man slöar till med så härliga patienter :)
    Maritha

    2012-11-03 | 13:34:27

Kommentera inlägget här: