Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Sjukgymnastik och utredning

Kategori: Hälsa

Har ju glömt att berätta att jag var hos sjukgymnasten i tisdags! Har ju fått tillbaks min gamla sjukgymnast, som är så sprudlande och påhittig. Jag har nu gått de 10 gånger på rehabbadet som man får i en behandlingsomgång, och eftersom vi fortfarande väntar på lite röntgensvar och provsvar så tyckte hon att det var bäst för mig att fortsätta i rehabbadet på egen hand tills vi vet mer. Det låter bra tycker jag, bara att ta sig i kragen och åka dit också! Hon tipsade också om att både Fibromyalgiförbundet och Reumatikerförbundet har ett antal tider i rehabbassängen för sina medlemmar, det är absolut värt att kolla upp!

Och eftersom jag inte just nu ska fortsätta gå hos sjukgymnasten ska hon remittera mig tillbaks till världens bästa arbetsterapeut! (Eftersom jag skulle gå hos en annan sjukgymnast, på ett annat ställe, så tyckte hon att det blev krångligt, och att jag skulle ha sjukgymnast och arbetsterapeut på samma ställe. Problemet är att de arbetsterapeuterna är överhopade, så nu har jag inte haft någon alls, men nu får jag alltså komma tillbaks... Krångligt, jag veeeet!



Får se vad som händer med ryggen, och om vi kan komma på varför jag har ett sådant inflammatoriskt pådrag i kroppen, och vart det kommer ifrån!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: