Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Tack U-B!

Kategori: Jobbet

Ikväll tackade vi av en riktig gammal trotjänare och klippa; vår underbara undersköterska U-B, som har arbetat på infektionskliniken sedan 1979- det år jag föddes började hon att arbeta på kliniken- tänk er vilken oerhörd kunskapskälla som numera fattas oss!

    
Kvällen startade på Bowlinghallen, där vi hade jätteroligt även om inte alla var lika duktiga..;)


Fina F kollar in motståndet...


Lag nr 2 var vinnarlaget (i våra egna ögon, och om man räknade vilka som var snabbast..;))


Efter bowlingen begav vi oss till restaurang Kryddan, där de hade lagat mat så att hela köket glödde, för att hinna få allt färdigt till hela vårt sällskap!


På Kryddan hade de renoverat sedan jag var där senast, och fått en riktigt mysig orientalisk touch.


Allt sammantaget så var det en jättetrevlig kväll i goda vänners lag, även om det är tomt utan U-B på jobbet så unnar jag henne allt gott i pensionärstillvaron! Jag vet till exempelvis att alla pensionärer från kliniken (eller friherrinnor, som de kallar sig) som kan och vill, träffas med jämna mellanrum, fikar och har det trevligt ihop. Det tycker jag är mysigt; vi pratade om det ikväll, att vi som arbetar ihop under flera år kommer varandra så nära. Dels så träffas vi så ofta och intensivt, och dels så delar vi verkligen allt; Livets med- och motgångar, vi delar livets svåra stunder och har även oerhört roligt ihop- En sådan närhet kan man inte bara kasta bort!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: