Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Lyckat läkarbesök!

Kategori: Sjukvård

Hemma efter ett oväntat långt, men mycket lyckat läkarbesök! Den läkare jag har nu verkar genuint intresserad, och vill att det ska bli så bra som möjligt för mig, trots Fibromyalgi och ME. Vi gick igenom mina mediciner för att optimera dem, och hon kom med ett förslag om arbetstidsjustering, för att jag ska orka ha ett privatliv också, och förhoppningsvis komma igång att motionera lite grand igen. Jag skriver lite, eftersom jag alltid har haft en tendens att gå "all in" när det gäller träning; aerobics, step up och boxning 3-4 gånger i veckan - eller inget alls. Nu ska jag verkligen försöka ta det lugnt, och börja med långsamma (och korta) promenader, som sedan (förhoppninsgvis) ska kunna trappas upp, så att kroppens egna endorfinsystem ska komma igång igen.

Kommentarer

  • Malka säger:

    Vad skönt med en läkare som verkligen engagerar sig och ser till helheten! Hoppas att det blir bra nu så att du kan må bra!

    2012-06-14 | 18:24:09
    Bloggadress: http://yogasmurfen.blogspot.com
  • Maritha säger:

    Underbart! Tyvärr så har man ju råkat på motsatsen alltför många gånger..:/

    2012-06-14 | 19:54:00
    Bloggadress: http://maritha.blogg.se/

Kommentera inlägget här: