Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Nya skandaler på Astrid Lindgrens barnsjukhus

Kategori: Aktuellt

Astrid Lindgrens barnsjukhus är i blåsväder igen...
Nu är det en läkare som häktats för våldtäkt och två fall av misshandel av en kollega, på arbetsplatsen! Till åtminstonde något av misshandelstillfällena fanns det vittnen, och ändå kommer detta för mannen "som en blixt från klar himmel"! 
- Om man misshandlar (!) en kollega (!) på arbetsplatsen (!) med vittnen (!) så kanske man borde tänka tanken att det kanske kan komma att anmälas...
 
Lyckligtvis så har vi (såvitt jag vet) inga sådana problem på min arbetsplats, det närmsta är väl ett hårt ord eller två i stressiga situationer, och det kan ju vara tufft nog, men att bli misshandlad och våldtagen på jobbet - Det kan jag inte ens föreställa mig!
 
 
- Snacka om att vanhedra den underbara Astrid Lindgrens namn..:(

Kommentarer


Kommentera inlägget här: