Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Bortskämda barn var det, ja...

Kategori: Debatt

Härom dagen skrev jag om den så kallade EMLA-generationen, eller curlinggenerationen, som den också kallas. Eftersom jag arbetar som sjuksköterska så var mitt inlägg främst utifrån att det inte alltid är så lätt att vårda dessa patienter, som är vana att allt ska ske omedelbart, och precis som de vill ha det; dessutom smärtfritt, vilket inte alltid är så lätt inom sjukvården...

Nu har psykologen Alf B Svensson också tagit upp detta angelägna ämne; han menar att curlade barn löper hög risk att få problem som vuxna, vilket även jag var inne på i mitt inlägg.
 
Vad tycker ni; ska man skämma bort sina barn, och ge dem allt de vill ha, eller gör man dem en björntjänst?
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: