Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Bio- The Stig-Helmer story

Kategori: Kontaktperson

Ikväll var jag på bio med R, som jag är kontaktperson till. Eftersom han älskar allt med Lasse Åberg så var filmvalet enkelt; det blev The Stig-Helmer story!


Biljett och biogodis i högsta hugg!


Stig-Helmer (eller Sten-Helmer, som han egentligen skulle hetat) i full action!

Jag hade tidigare hört att filmen inte skulle vara något vidare, utan långtråkig och seg, men jag tycker att det var en trevlig liten film. Inte precis min genre, men trevlig, som sagt, och R var supernöjd.

Kanske tycker jag att det var trevlig just därför att det inte är någon klassisk "Sällskapsresan", utan mer en tillbakablick på Stig-Helmers barndom och uppväxt. Själv är han nu 67 år gammal, och har (redan) flyttat in på ett servisceboende- Smultronstället. Eftersom han inte får köra med sitt tåg när han vill så tröttnar han, och stämmer träff med Ole. Innan han träfar Ole så hinner han både gå på läkarbesök, börja gå med stavar och häktas för klotter!

Huvudtemat i filmen är Stig-Helmers första kärlek- Annika, som var så söt, och som spelade banjo i Frälsningsarmén... Undrar vad det har blivit av henne nu??

Kommentarer


Kommentera inlägget här: