Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Skandaaal?!

Kategori: Debatt

Ser på alla löpsedlar idag hur Thorsten Flinck tar Gina Dirawi på rumpan, och det hojtas om "skandal!" Tydligen gick dessutom Twitter varmt igår, av alla som tyckte att Thorsten var en sexistisk gubbdjävul...

Nej, jag håller med min kära väninna Jossan, som uttryckte det så här: "Ok, jag hänger inte med. Vaddå 'Thorsten är en sexistisk gubbjävel'? Tösabiten ville ha en Thorsten-kram och en Thorsten-kram fick hon."
- Dessutom verkar ju inte Gina själv ha tyckt att det var någon större grej, men det gjorde tydligen halva svenska folket...

TVINGADES BE OM URSÄKT Efter uppmaningar från SVT tvingades Thorsten Flinck be Gina Dirawi om ursäkt. Hon mottog ursäkten – och passade på att skoja genom att göra ”kaninöron” bakom hans huvud.

Jag tycker att vi ska ta och titta lite på proportionerna här, och hur vi slänger oss med orden; det är skandaaal att Thorsten tar Gina på rumpan, men inget nämns om oroligheterna i Syrien, som verkar vara på väg mot fullt utvecklat inbördeskrig, och där totalt 5400 människor har dött!

HOMS BRINNER Enligt FN har minst 5 400 människor dött – av dem 2700 i Homs i nordvästra delen av landet, som i förrgår drabbades av en regelrätt massaker på 260 människor.
Hmm... Jag tycker allt att detta ser mer ut som en katastrof än bilden ovan...

Kommentarer

  • Nanny Lundin säger:

    Du har fullständigt rätt i förhållande till ordet skandal.. Till det andra också för jag såg det komma när hon medvetet gick väldigt nära, bad en av våra mest frispråkiga och dramatiska skådespelare om en Thorsten-kram. Jag är övertygad om att hon gjorde det fullt medvetet för att boosta sin pr denna kväll... Hon hade iskallt räknat med att han skulle göra det.. Visst han moraliskt sett kanske inte ska göra detta ändå men i detta fall så var det egentligen det hon bad honom göra

    2012-02-06 | 08:24:34
    Bloggadress: http://nannyrumble.blogspot.com/
  • Maritha säger:

    Håller med om att man verkligen såg det komma, och att det kändes väääldigt uträknat från hennes sida; hon vill bli känd, och såg detta som en av sina stora möjligheter att det skulle hända något "otippat" och "skandalöst", och hon lyckades ju toppa alla löpsedlar...

    2012-02-06 | 10:53:09
    Bloggadress: http://maritha.blogg.se/bokalskaren

Kommentera inlägget här: