Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Vinterkläder

Kategori: Eftertanke

Även om det inte längre är lika kallt som härom veckan så är det ju fortfarande några minusgrader, och tidningarna skriver att "rysskylan" är på väg. Då går mina tankar till alla de uteliggare och mindre bemedlade, som inte har ordentliga vinterkläder att ta på sig...

Jag rensade ur min garderob igår, resultatet blev en stor sopsäck full med vinterjackor, termobyxor, vantar, mössor och halsdukar som jag inte längre använder! Dem tänker jag skänka till RIA - Hela människan i hemstaden, så att de kan vara till stor glädje och nytta för en frusen själ.

Jag är ganska säker på att även du har några vinterplagg som du inte längre använder, men som hänger kvar i garderoben "ifall om att..." - Plocka ut dem därifrån och skänk dem till en behövande! Jag utmanar alla som läser detta, med familer och vänner, att leta igenom era garderober därhemma, rensa ur de vinterplagg ni inte använder och skänk dem till någon som har bättre nytta av dem!

Vet du inte vart du ska vända dig, så hör av dig till mig, så kan jag vidarebefordra det!
Ju mer desto bättre, jag har hört att det nyligen har anlänt flyktingar till grannstaden, och att de helt saknar vinterkläder.

Kommentarer

  • Malka säger:

    Vet du vart man lämnar kläder här i grannstaden? Har nog någon barnoverall och vinterjacka som inte används...

    Svar: Jag kommer att lämna till RIA, de vet jag tar emot :)
    Maritha

    2012-12-20 | 12:02:21
    Bloggadress: http://yogasmurfen.blogspot.com

Kommentera inlägget här: