Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Kvällsöppen torsdag

Kategori: Det dagliga livet

Den sista torsdagen i månaden har butikerna i hemstaden kvällsöppet, till klockan 21:00, så jag passade på att åka in och gå lite på sta'n, nu när jag ändå är här. Jag hade två ärenden; att köpa de snygga skor jag sett på Trätorgets skor, och att köpa 1Q84, del 3, av min favoritförfattare Haruki Murakami  i pocket. Det gick sådär, kan man säga; när jag kom till bokhandeln så hade de ännu inte fått hem boken, trots att den släpptes igår (!), och skoaffären var en av de få butiker som stängde tidigare, klockan 19:00, och jag kom dit vid kvart över..:/
 
Nåväl, jag strosade runt lite på sta'n ändå. Det var inte särskilt mycket folk, vädret hade väl avskräckt de flesta. Köpte dock inget särskilt; underkläder och en ny parfym från Christina Aguilera.
 
 
Det blev en riktigt fin kväll, till slut...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: