Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Första besöket hos nya sjukgymnasten...

Kategori: Det dagliga livet

Idag var det dags för det första besöket hos min nya sjukgymnast. Eftersom jag var sååå förtjust i min förra (och inte vet varför jag blev tvungen att byta) så var jag lite pirrig och nervös innan besöket, tyvärr har jag ju även råkat på några sämre sjukgymnaster...

Hur som helst så var oron ganska obefogad. Hon lyssnade på mina tankar och idéer, och jag ska börja med varmvattengympan redan nästa måndag! Hon tyckte att det var en bra idé att komplettera med korta och långsamma promenader de dagar som jag inte jobbar.

Redan imorgon ska jag dessutom få räffa en arbetsterapeut, för allra första gången i mitt liv! Hon ska tydligen kunna hjälpe till med saker som ergonomi och "vardagspacing", det vill säga hur man använder sin energi i vardagen. Det ska bli spännande!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: