Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Första besöket hos arbetsterapeuten...

Kategori: Det dagliga livet

Idag har jag varit på mitt första besök någonsin hos en arbetsterapeut, och det verkar väldigt lovande. Redan på måndag ska hon komma hit med några hjälpmedel, som jag säkert kan ha nytta av. Sedan ska hon se hur jag utför vissa moment, och komma med råd och tips på hur jag kan göra dem mer energisnåla, så att jag inte behöver lägga all energi på "måsten". Hon har också flera andra tankar för hur hon ska kunna hjälpa mig, så det känns roligt och spännande.

Kommentarer

  • Caroline G säger:

    Vsd kul att du träffat arbetsterapeut! Ibland tycker jag att det som arbetsterapeuten gör kan vara ganska så hjälpsamt. De har ett annat fokus än sjukgymnaster ju. Jag har träffat två arbetsterapeuter och de har båda varit duktiga på sitt jobb och förstått min situation ganska bra.

    Svar: Ja, det var riktigt givande. Hon var väldigt förstående och har nog mycket att ge.
    Maritha

    2012-08-26 | 18:45:46
    Bloggadress: http://utv-livskvalitet.blogspot.se/

Kommentera inlägget här: