Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

För dig som vill sluta röka!

Kategori: Projekt livsstil

Jag är oerhört glad över att jag aldrig har börjat röka. Det är dyrt, skadligt och dessutom blir du inte precis vackrare av att röka... Jag har dessutom förstått att det är oerhört svårt att sluta röka, om man väl har börjat.
 
På mitt arbete kommer jag ju bland annat i kontakt med rökare som har drabbats av lunginflammation, KOL eller andra svåra följdsjukdomar (cancer givetvis inberäknad). I en situation när man blivit svårt sjuk av sin last så är många väldigt motiverade att sluta röka, och jag kan då varmt rekommendera ett besök eller flera på Sluta röka-linjen! Där finns det mesta man kan behöva i samband med ett rökstopp. Det jag tycker är extra bra är att det förutom sedvanlig information även finns olika forum, där personer i samma situation kan få kontakt och stötta varandra. Det finns även möjlighet att ringa eller maila in, om man har någon specifik fråga.
 
 The_last_one_ashtrey_2
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: