Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Flirt via mobilspel?!

Kategori: Debatt

Har förstått att det förekommer en massa flirtande via Wordfeud och andra spel designade för mobiltelefoni. Då jag själv har min älskade fästman och bara spelar med personer jag känner IRL så har jag inte ens tänkt på det viset förut, men nu har jag på ett brutalt sätt blivit varse att fenomenet är i högsta grad förekommande.
Spray date har till och med en artikel om hur man gör!
 
Efter att ha läst en del om fenomenet kan jag till viss del förstå att det, som någon skriver, kan bero på att chatfunktionen gör att man lätt kan "nätdejta" helt gratis, istället för att ansluta sig till de många gånger dyra, dejtingportalerna. Det jag inte alls kan förstå är dem som fortsätter att flirta fast både de själv och personen de chattar med har partners. Det är väl dock så att man känner bekräftelsen, och tvivlar på att den andres förhållande är särskilt stabilt, när denne chattar och flirtar med andra via nätet...
 
Tycker att det är extra konstigt med de som skickar intima bilder på sig själva till en främmande person, som de kanske har spelat lite med! Kanske har det med mig att göra, att jag är väldigt privat, och dessutom har så dåligt självförtroende när det gäller kropp och utséende att jag aldrig ens skulle komma på tanken...
 
 
Har du träffat på någon som flirtar via mobilspelen, eller gör du det kanske själv?
Brukar du skicka bilder till dem du spelar med?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: