Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Dietistbesök nr 1

Kategori: Projekt livsstil

Idag var jag hos dietisten för första gången. Vi pratade mest om vad jag uppenbart ser att jag kan förändra (måltidsordningen) och vikten av att planera sina dagar; har jag tagit upp ett paket fisk ur frysen så "måste" jag laga till den sedan också, den "kan" ju inte bara ligga där!

Mitt uppdrag till nästa gång är att jobba på min måltidsordning, såväl när jag är ledig som när jag arbetar olika tider. Jag ska även fortsätta att jobba på det här med måltidsordningen; att äta någonting vid de planerade tiderna, även om det inte blir helt "perfekt" så är det 100% bättre än ingenting!

Hon verkar också vara inne på samma spår som jag; att inte jobba med snabba lösningar, utan skapa hållbara rutiner för resten av livet.
 


Nu har solen äntligen kommit fram, och termometern visar 20 grader. Tyvärr är det dock snart dags för mig att
krypa till kojs igen, dag mellan nattjobb..:/

Kommentarer


Kommentera inlägget här: