Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Dagens felassociation

Kategori: Humor

På väg hem från nattjobbet lyssnade jag på Rix Morron-zoo, och dagens gäst var Tony Irwing. De inleder med att berätta lite grand om Tony "... och avslutningsvis kan jag nämna att Tony är väldigt duktig på att sticka!" Sticka? Tänker jag, undrar hur det kommer sig att han har blivit duktig på att sticka? Jag har svårt att tänka mig honom som missbrukare, men han kanske har arbetat inom vården innan han satsade på dansen... Sedan kom jag på att han givetvis är duktig på att sticka, med stickor och garn!

     

  
Snacka om att vara miljöskadad och lagom förvirrad, efter tio timmar på jobbet! :)

Kommentarer

  • Malka säger:

    Det är vad jag kallar yrkesskada! Det är som när man svarar i hemtelefonen med avdelningsnamnet och sin yrkestillhörighet.

    2012-04-23 | 09:52:38
    Bloggadress: http://yogasmurfen.blogspot.com
  • Maritha säger:

    Hehe, ja det har ju hänt :-)

    Minns särskilt en gång, när de dessutom ringde från jobbet o jag svarade så. Det slutade med att vi var lika förvirrade båda två..;-)

    2012-04-23 | 21:58:36
    Bloggadress: http://maritha.blogg.se/
  • Catrin säger:

    Haha! Underbart!

    2012-04-24 | 10:48:21

Kommentera inlägget här: