Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

House MD?

Kategori: Jobbet

-"Den här avdelningen är väl egentligen den som mest liknar Dr House?"
Var det en patient som frågade mig för ett tag sedan.

Jajjamen. Titta på ett avsnitt av House MD, så vet du hur jag har det på jobbet varje dag!



Ärligt talat så är det många gånger mycket av ett detektivarbete. Ibland är det tämligen uppenbart redan när patienten kommer in vad hen lider av, men ofta får vi använda våra kunskaper och "leta oss fram".

Det är det som gör mitt arbete så roligt och stimulerande; att ingenting är givet, och att vi alltid stöter på nya saker; vi stöter på allt från urinvägsinfektioner, lunginflammationer och infekterade kattbett till Malaria, multiresistent Tuberkulos och infektioner i hjärtklaffar och skelett!

Kommentarer

  • Malka säger:

    Det låter riktigt roligt och stimulerande. Det är det jag gillar med mitt jobb också - att iaktta och dra slutsatser och försöka behandla. Och varje fall/patient/möte är unikt så man får en chans att öva upp sin fingertoppskänsla.

    2011-09-11 | 08:35:34
    Bloggadress: http://yogasmurfen.blogspot.com

Kommentera inlägget här: