Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Drömmar...

Kategori: Jobbet

På ett personalmöte för ett tag sedan så pratade vi om det här med VNL (vårdnära lager), PNL (patientnära lager), samt det faktum att vårt sjukhusapotek inom en ganska snar framtid kommer att försvinna, och läkemedel transporteras till sjukhuset nattetid. Detta innebär att vi bara kommer att få beställa läkemedel två gånger i veckan. Initialt låg det på en enda gång i veckan, men våra chefer och läkemedelsansvariga lyckades förhandla sig till ytterligare ett beställningstillfälle, eftersom vi i dag beställer läkemedel varje dag! Vi pratade om att detta kommer att innebära att vi får avsevärt mycket mer läkemedel (och framför allt dropp, koksalt och sterilt vatten till antibiotikaberedning) hemma i lagret, och att vi sannolikt kommer att få använda oss av andra utrymmen till detta.

Jag misstänker att detta är bakgrunden till det jag drömde inatt...
När jag kom till jobbet märkte jag att hela beredningsrummet var helt renoverat, med en massa nya skåp och lådor, i en snygg turkos färg! Jag gick länge och upptäckte alla snygga och praktiska funktioner, och förundrades över hur smart man hade löst det hela. Då kom min kära gamla klasskamrat och före detta arbetskamrat, som numera är mammaledig; Ingela, och visade mig att det inte bara var beredningsrummet som var renoverat, utan att man hade fixat till hela avdelningen!

Det var snyggt, modernt, och byggt i många etager. Patientrummen hade egna entréer med loftgångar (inspirerat av infektionskliniken i Malmö, tror jag), men det var trappor och hissar överallt. Jag fick även en viss inspiration från gruppträffen vi hade i gruppen som arbetar med patientsäkerhetsarbete/fall senast; då pratade vi nämligen lite om det här med sittgympa i grupp, och det var någonting som vi arrangerade för de icke smittsamma patienterna i min dröm...

Jag kan konstatera att vi skulle ha fått mycket starka benmuskler om avdelningen sett ut så, med alla trappor upp och ner, men jag kontrollerade faktiskt att det fanns hissar med plats att köra patientsängar i också - Allt för att det ska vara både snyggt och praktiskt!

Undar om denna dröm betyder att jag saknar mitt jobb, med tanke på att jag tagit ledigt både igår och idag?! Hur som helst så ska det bli roligt att jobba imorgon, men jag tror inte att det skett riktigt stora förändringar på två dagar..;)

 
Ett antal riskavfallslådor i varierande storlek går det dagligen åt på en infektionsklinik..;)

Kommentarer

  • alice säger:

    Vad händer hos dig ikväll? :)

    2011-11-24 | 22:46:34
    Bloggadress: http://aaliceandersson.blogg.se/
  • Maritha säger:

    Jag ska på inspirationskväll/möte/utbildning med Party Lite, och därefter blir det JulPhest :)

    Vad gör du själv?

    2011-11-25 | 17:04:31
    Bloggadress: http://maritha.blogg.se/

Kommentera inlägget här: