Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Slutseminarium för kurskamrater

Kategori: Studier Vårdvetenskap

Idag har jag och Helena varit på Linnúniversitetet som åskådare på några av våra kurskamraters slutseminarier. Ämnena för dagen var:
Anestesisjuksköterskans (/Anestesisjukvårdens) följsamhet för att undvika hypotermi- En nationell studie,
Sjuksköterskans upplevelse av att rapportera en avvikelse- När det kunde blivit eller blev el! och      
Students learning in an ncounter with patients Supported by supervision in pair of students.

 

Alla tre ämnena var mycket intressanta, och jag måste säga att våra kurskamrater har gjort ett väldigt bra jobb i genomförandet av sina studier! Eftersom jag själv är mitt uppe i det så vet jag ju om någon hur mycket arbete som ligger bakom en studie med tillhörande uppsats och/eller artikel på magisternivå, och det är inte gjort i en handvändning...
Jag kan verkligen rekommendera er läsare att ta del av dessa studier om de till någon del ligger inom ert intresseområde, för de är allesammans mycket lättillgängliga, och innehåller alla väldigt intressanta fynd!

Det var inte "bara" intressanta studier som gick upp; vi fick även många matnyttiga tips inför vårt eget opponentskap, saker som är bra att tänka på, frågor man kan ställa sig och så vidare...

Linnéuniversitetet i bild:

 

   


Denna lilla kiosk har räddat oss många gånger när vi har gått vilse; den har alltid varit vårt landmärke som vi har utgått ifrån när vi ska hitta på universitetsområdet :)

   

 

   

Dessa figurer ägnade vi en del tid  att tolka... Vad är Din tolkning?

 

     
Det märks vart designstudenterna håller hus.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: