Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Nedräkning

Kategori: Det dagliga livet

Denna sista vecka innan semestern jobbar jag sex nätter; snacka om intensivt avslut, undrar vilken idiot som lade mitt schema (jag, förståss, vem annars?)???

Hur som helst, med 2/6 nätter och 23/ca 42h avklarade så har faktiskt även jag så smått börjat räkna ner till semestern! Jag trivs annars så superbra med mitt jobb, och har ett stort behov av stimulans och utmaning så jag har aldrig riktigt känt den där längtan efter semestern som jag ser att många andra har. Därför känns det intressant att så smått känna av den lite grand själv nu, för första gången...

Att det dessutom är första gången någonsin som jag ska vara ledig hela min semester, och inte extraknäcka någonstans känns också lite konstigt, men det ska bli spännande! :)
Risken är väl att man slöar till totalt, men jag kände att jag behövde det, efter att ha jobbat hårt med magisterstudien och annat, parallellt med det ordinarie heltidsjobbet :)







Jag hoppas att semesterveckorna kommer att bjuda på mycket sol och värme, så att vi kan tillbringa mycket tid ute i naturen, gärna med en god bok som bonus :)

Kommentarer

  • mel säger:

    Hej Marita!

    Var på Arenabadet i Skövde häromdan. Kom att tänka på dig. Var ett tag sen jag läste här nu. Och nästan lika länge sen jag bloggade något själv. Hoppas allt är bra med dig.

    //Mel.

    2011-07-21 | 05:34:16
    Bloggadress: http://mel.blogg.se/
  • Ida säger:

    Det gör du rätt i att vara helt ledig. Njut nu å ta dagarna som de kommer!! = )



    Kram.

    2011-07-21 | 16:46:46
    Bloggadress: http://www.idasaidas.blogspot.com
  • Maritha säger:

    Mel: Kul att höra av dig! Det var verkligen länge sedan :( Hoppas allt är bra med dig, vad tyckte du om det nya Arenabadet? /Maritha



    Ida: Det kan du lita på att jag ska göra :) Kram <3

    2011-07-21 | 21:06:44
    Bloggadress: http://maritha.blogg.se/
  • Mel säger:

    Har aldrig varit på det gamla, men det nya var bra. Barnen höll sig sysselsatta - och jag med! :)

    2011-07-23 | 05:05:43
  • Maritha säger:

    Äsch, det gamla var inte mycket att hänga i granen; ett typiskt badhus bara, så de har verkligen fräschat upp det! Det är roligt när alla åldrar kan underhållas tycker jag :)

    2011-07-23 | 08:59:56
    Bloggadress: http://maritha.blogg.se/

Kommentera inlägget här: