Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Blixtar och dunder...

Kategori: Det dagliga livet

Meteorologerna sade att det inatt skulle stråla samman lågtryck och åskväder från alla fyra väderstreck, för att bli tidernas åskoväder, och det märktes minsann. Blixtar som lyste upp hela himlen som ett enda ljussken och dunder som hade fått självaste Tor att bli grön av avund var vad som roade oss inatt - Givetvis följt av ett skyfall som om himlen hade öppnat sig. Jag lyckades inte ta några bilder på det riktiga skådespelet, men här kommer i alla fall några kvälls- och nattliga bilder...


Det börjar dra ihop sig redan kl: 21:00...


Nej, det är inte snö - Det regnar så intensivt att blixten reflekteras i regndropparna, så att det nästan ser ut som snö på bilden..;)




Även om man ska ha respekt för de enorma naturkrafter det är frågan om så tycker jag ändå att det är mysigt med åskväder... Hade det inte varit för plågsam migrän/huvudvärk (som dock är många 100% bättre, tack vare förebyggande mediciner) så hade jag kanske varit ett lika stort åskfan som Nanny..;)

Jag tycker faktiskt till och med att det kan vara mysigt när det regnar - Tänk bara när det smattrar mot taket, när man tänder några ljus och kryper ner under en filt med en riktigt bra bok!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: