Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Konferensresa med Party Lite och Viking Cinderella 110104

Kategori: Party Lite

När Tax Free shopen öppnade (vi var faktiskt tvungna att hänga på låset, för att hinna shoppa innan konferensen) förgyllde mannen i entrén helt ovetandes min och Caritas dag genom sitt enkla välkomnande:
"Välkomna in. Kom in, kom in, var inte blyga!"  -Heelt underbart!

Efter frukost imorse var det så dags för det vi hade kommit dit för: konferensen.

Utsikten från konferensrummet var helt fantastisk, så det var ett mirakel att vi alls hörde vad Eva- Lena sa- det om något är ett bevis på att hon är en motiverande talare!

 





Som vanligt med Party Lite (fast tydligen inte vid Eva- Lenas träffar) var det entrélotteri, och vinnaren blev Berit. Priset var ett USB- minne, med Party Lites historia, ljusskötselråd och en massa annat matnyttigt på. Således ett mycket bra pris!

 
Eva- Lena lottar vem som ska vinna på entrélotten... och vinnaren blev Berit!

Orkidélinjens duktiga RVP och karriärcoach Eva- Lena berättade om likheterna mellan hur man når framgång inom idrott och direktförsäljning.


Eva- Lena introducerade även Party Lites nyligen framtagna företagsbeskrivning the Big 5 för oss, och förklarade vad varje punkt innebär.

   

Flitiga konferensdeltagare.

 

Månadens ledare blev Annika, hon fick ett fint halsband som pris :)

 

 

Efter konferensen blev det ett par timmars fritid, innan vi var tillbaks i Stockholm igen.

Det enda tråkiga med konferensen var att jag blev påmind om att jag inte får följa med till Dubai- jag har helt enkelt inte haft tiden att satsa så mycket på Party Lite under hösten som det hade krävts för att kunna få följa med, så det är bara att ta ett stort bett av det sura äpplet och tugga i sig det. Nästa gång kan ni i alla fall räkna med att jag ska satsa på att följa med!

 

Årets spådomar måste ju också läsas. Jag ska vårda min kärlek (of course!), och tydligen så kommer jag att få ett sjujäkla år när det gäller arbete och affärer, och jag kommer att vara en eftertraktat föredragshållare!
Det låter ju bra, med tanke på Party Lite, mina magisterstudier, Fallprocessen, och (inte minst) mitt "riktiga" jobb!

Jag har aldrig (vad jag minns) åkt på kryssning på vintern, när det har varit så mycket is; det var faktiskt ganska häftigt:








Tillbaks på land igen- hamnen.


Jag har blivit riktigt kompetent när det gäller att resa med allmänna färdmedel, det (och mycket annat) har jag och Helena lärt oss under 2010, tack vare alla våra resor till Växjö och Linnéuniversitetet!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: