Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

GW som Pluras övervakare?

Kategori: Aktuellt

Jag och min kära arbetskamrat C diskuterade en lugn natt den ruffiga, lite buttra charm som exempelvis Plura och Leif GW Persson har (ja, jag vet att det kan ifrågasättas av somliga, men den finns där, så är det bara - Titta på Pluras kök, så ser du den!), och nu kan man läsa att Plura ska överklaga den dom han fått för bruk och innehav av narkotika. Han dömdes i september förra året till tre månaders fängelse efter att ha gripits med 3,36 gram Kokain i byxfickan.

Plura Jonsson går upp i hovrätten i dag.

GW tycker att Plura ska sluta upp med de här dumheterna, han har ju trots allt fyllt 60 år! 
Om det kniper får han nöja sig med vanligt, hederligt brännvin.
Plura ser bekymrad ut...
GW tror dock inte för ett ögonblick att Plura har en chans att kunna mildra sin dom, så han har nog anledning att se bekymrad ut.

Lekmannaövervakare är människor med ett socialt engagemang som är beredda att finnas till hands för klienten även utanför kontorstid.
"Om han skulle hålla på med de här dumheterna i fortsättningen får jag väl bli övervakare åt honom, även om jag helst slipper." Säger GW.

Vi får väl se hur fortsättningen blir på detta; det är väl knappast någon nyhet att Plura har levt hårt i sitt liv, men jag kan hålla med GW om att det börjar bli dags att ta det lite lugnare nu, när han fyllt 60...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: