Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Bilen nybesiktigad och klar!

Kategori: Det dagliga livet

Idag var det dags att besiktiga bilen. Vi var lite smånervösa, för det har inte gått så bra de senaste åren, men nu hade vi ju inne den på verkstaden och fixade handbromsen och lyktan som gick sönder när jag och Helena blev påkörda på väg hem från Växjö, så de fel vi kände till var ju (nästan) redan fixade i alla fall...

Igår var jag dessutom hemma och bytte till sommardäck tillsammans med min käre bror Andreas (nåja, han kanske gjorde det mesta, men jag skötte domkraften!)- tusen tack för hjälpen käre bror!

Det gick riktigt bra; vi fick bara påpekande om att vi behöver byta torkarblad, och det visste vi faktiskt om, när vi tänkte efter lite (gummit släpper snart helt..;)). Så nu är gamla Bettan godkänd ett helt år till- det känns skönt!


Fixat!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: