Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Hatkampanj på Facebook

Kategori: Eftertanke

I helgen mördades en ung tjej mycket tragiskt på Hisingen i Göteborg. Eftersom hon ursprungligen kommer från Falköping så har jag många närstående som kände henne, och som befinner sig och chock och sorg just nu. 
Jag sänder därför en tanke till Elins alla vänner, och inte minst hennes familj; ingen kan ana vad ni går igenom just nu.



I kölvattnet på mordet på Elin dyker det upp något som är minst lika otäckt som mordet i sig; på Facebook har det dykt upp en grupp där hennes misstänkte mördare hängs ut med flera bilder, komplett namn, adress och födelsedata. Jag anser att grupper av detta slag aldrig kan leda till något gott, utan bara leder till att hatet och våldet i vårt samhället ökar, så jag startade i gruppen en tråd som jag döpte till olämplig/oetisk grupp. I denna tråd förklarade jag denna åsikt, samt påminde om att man i Sverige är oskyldig tills motsatsen bevisats.

Det dröjde inte länge innan jag fick följande svar:

"Käften din niggerälskande feministfitta! Spelar ingen roll om han är skyldig eller ej, han och hans barn är NEGRER! Spela roll om dem blir mördade, vi har extra apor på skansen som är tränade till att inte våldta människor.
Det är sådana som du som har skapat detta våld, genom att förespråka någon "lika värde" saga som så många har svalt och ätit upp!
Maritha jag hoppas du blir påkörd så att din kropp delas i två delar framför din familj."

Jag hade redan anmält gruppen, men behöver jag tillägga att jag även anmälde ovanstående oerhört fantasifulla individ för "Hatiskt innehåll eller innehåll som direkt angriper en individ".

Tillägg 101002: Han verkar ha blivit avstängd från Facebook :) .

Kommentarer

  • Jennie säger:

    Men herregud vilken människa. Modigt av dig att säga ifrån.

    2010-10-05 | 09:11:56
    Bloggadress: http://khalypso.blogg.se/
  • Maritha säger:

    Nå'n måtta får det allt vara. När det är uppenbara lagbrott så tycker jag att det har gått för långt!

    2010-10-05 | 19:23:05
    Bloggadress: http://maritha.blogg.se/

Kommentera inlägget här: