Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Undersökning hos tandhygienisten

Kategori: Kroppen

Idag var jag hos tandhygienisten för röntgen och undersökning. Jag var lite nervös, eftersom jag hade flera hål sist jag var på undersökning, men det gick bra; jag fick beröm för hur väl jag sköter mina tänder och jag fick ett extra tandvårdshjälpmedel att leka med- yippie!

1. Jag borstar tänderna med eltandborste morgon och kväll (de säger ju att eltandborste är bättre än vanlig).
2. Jag använder tandtråd morgon och kväll.
- Johnson&Johnson ska det vara, den är rund och stabil- ingen flatvaxed skit som skivar sig här inte!
3. Jag sköljer munnen med Dentan munskölj morgon och kväll.
4. Nu ska jag börja med en sorts mini-mellanrumsborste, som även ger tandköttet mikromassage- visst låter det härligt?

      

Kommentarer


Kommentera inlägget här: