Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Ovälkommet besök...

Kategori: Hälsa

Jag har för första gången sedan sommarsemestern varit ledig hela helgen, och hade sett fram emot att sova ut, vila upp mig, och läsa på inför tentan i kvalitativ forskningsmetodik på tosrdag samt examinationsseminariet på fredag.

Tyvärr gick alla planer i stöpet; kroppen straffade mig för mitt ohälsosamma leverne, och jag fick ovälkommet besök av både migränanfall, ME/CFS och Fröken  Fibromyalgi...

Detta var exakt vad min läkare och sjukgymnast har varnat mig för, och vad jag själv också innerst inne egentligen vet; jag gör alldeles för mycket, och pressar min kropp och mitt nervsystem för hårt...
Men det är ju så roligt! Saken är den att jag hela tiden har varit fast besluten att inte låta mina sjukdomar hindra mig från att göra allt jag vill göra, och det kanske är som min sjukgymnast säger; att jag istället har låtit det gå för långt, och istället gör mer än de flesta som är friska...

Det stämmer ju som både hon och läkaren säger; det är inte hållbart att de ska medicinera och behandla mig för att jag ska kunna fortsätta med mitt ohälsosamma betéende, och fara runt som en Duracellkanin som alltid ger 210%...


Mitt nästa projekt (efter Magisterexamen) får bli att försöka hitta en "normal" balans i tillvaron!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: