Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Medias nya lågvattenmärke

Kategori: Aktuellt

Media har åter nått ett nytt lågvattenmärke, och denna gång tror (hoppas) jag att det kommer att dröja innan de slår det igen...

Jag antar att alla har uppmärksammat att det i Skara har skett ett fruktansvärt mord. Hon mördades på ett otäckt sätt av sin pojkvän, som sedan lång tid haft drogproblem och svår psykisk sjukdom.
Det som igår och idag står på alla löpsedlar och i alla rubriker är Han skyller det på medicinerna! När man sedan läser artiklarna så framkommer det rakt motsatta; Han säger att han utan sina mediciner kan bli farlig, dvs att hans sjukdom kan göra honom farlig.

Jag börjar tröttna på medias hetsjakt på psykiskt sjuka människor, och kan inte låta bli att undra vad de är ute efter egentligen???

Notera att jag inte alls säger att det är rätt att döda "bara" för att man är psykiskt sjuk, eller något sådant, men om vi ser klart på det hela så finns det ingen människa som vill döda sin partner, och särskilt inte på ett sådant sätt! Då är det vård man behöver, och inget annat, och framför allt inte ytterligare en hetsjakt från media!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: