Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

En annorlunda shoppingrunda

Kategori: Det dagliga livet

Härom dagen skulle jag gå in på Netto lite snabbt, och bara handla några småsaker. Där var jag med om någonting som jag inte trodde hände i verkligheten. Jag noterade att en kille stod i affären och tittade åt mitt håll, men tänkte inte mer på det, antog att han funderade över vad han skulle handla eller väntade på någon. När jag gick förbi honom så hälsade han artigt och frågade hur jag mådde. Lite småstressad hejade jag tillbaks och sade typ "tack, bra", innan jag hastade vidare i affären. Vid kassorna väntade han åter på mig, och började småprata om allt möjligt. Det hela slutade med att han frågade om vi inte kunde "bli vänner", och gå och dricka kaffe ihop någon dag, för han tyckte att jag var så vacker!

Ärligt talat- jag trodde att det bara var på film folk flörtade i mataffären, men tydligen händer det även på Netto här i sta'n!

PS: Givetvis tackade jag nej, jag har ju redan min underbara fästman, och så många vänner jag vill ha och behöver.

Kommentarer

  • Jennie säger:

    Det där var jag med om på biblioteket en gång när jag satt och pluggade. det var en kille som kom fram och frågade om vi kunde bli kompisar. Jag bara ehh nä så funkar det inte i sverige.....sa jag inte men jag sa nej. Men man blir sjukt förvånad =)

    2010-06-11 | 10:39:06
    Bloggadress: http://khalypso.blogg.se/
  • Maritha säger:

    Verkligen! Vi är ju en aning mer tillbakadragna här i Sverige...

    2010-06-11 | 19:33:07
    Bloggadress: http://maritha.blogg.se/

Kommentera inlägget här: