Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Det bästa med mitt jobb

Kategori: Jobbet

Det allra bästa med mitt jobb är helt klart alla intressanta och roliga människor man möter, alla med sin historia att berätta. Många är ju människor man aldrig skulle ha träffat, eller i alla fall inte pratat med på en annan plats eller i en annan situation. Eftersom patienterna dessutom också befinner sig i en utsatt situation så kommer man varandra extra nära lär känna den andres innersta.

Nr 2 på listan blir allt man lär sig, om både det ena och det andra. Eftersom jag är och alltid har varit en mycket vetgirig person så snappar jag ivrigt upp alla kunskaper som de människor jag möter innehar, såväl patienter som andra sjuksköterskor, undersköterskor och läkare samt sjukgymnaster, arbetsterapeuter, dietister och alla man kan tänkas prata en stund med.

Nr 3 är givetvis känslan av att göra skillnad mellan liv och död, mellan hälsa och ohälsa, mellan välmående och illabefinnande- det är så klart stort!

Vad är det bästa med ditt jobb?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: