Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Akupunktur- tredje gången

Kategori: Kroppen

Igår var det dags för akupunktur igen. Det var första gången jag hade riktigt ont i huvudet/migrän när jag gick dit, så det kändes spännande att se hur kroppen skulle reagera på akupunkturen då.

Vi körde samma upplägg som förra gången, det verkar ju fungera bra. Det gjorde inte lika ont som sist, utan var riktigt skönt. Under tiden och strax efter att sjukgymnasten snurrar på nålarna kommer en ilande smärta, som ju dock är väldigt lokaliserad och dessutom (oftast) avtar när hon slutar snurra på dem.

Strax efter akupunkturen kändes huvudvärken bättre. Eftersom jag är inne i en period med nattjobb igen så åkte jag hem och läste lite innan jag lade mig för att sova. Sedan vaknade jag med ordentlig migrän, som dock släppte efter att jag tagit migränmedicin.

Kommentarer

  • Helly på Sicilien säger:

    Hmm, låter ju inte riktigt som det hjälper, men det kanske tar några gånger... Vad har de sagt?

    2010-06-16 | 12:00:09
    Bloggadress: http://tjejpasicilien.blogspot.com
  • Maritha säger:

    Svårt att säga, möjligen att det har varit något bättre... De har sagt att man måste göra minst sex gånger för att alls kunna utvärdera om det har effekt eller ej. På kort sikt blir det ofta sämre, men bättre på lång sikt. Vi får väl se hur det går...

    2010-06-17 | 08:36:11
    Bloggadress: http://maritha.blogg.se/

Kommentera inlägget här: