Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Akupunktur - andra gången

Kategori: Kroppen

Idag var det dags för akupunktur igen. Eftersom det låg/ligger lite åska i luften har jag den där spänningen/trycket/sprakandet i huvudet som hör till sådant väder, och sjukgymnasten Lisa förvarnade mig om att risken är större att migränen triggas igång av akupunkturen när den redan ligger på lur.

Idag gjorde vi ingen förändring av antalet nålar eller deras placering, men hon snurrade på dem två gånger och jag hade nålarna längre tid. Upplägget såg alltså ut så här:
1. På med nålarna.
2. Hon snurrade på varje nål tills jag fick någon form av stickande/brännande känsla.
3. Jag låg 15 minuter med nålarna.
4. Hon snurrade på varje nål igen, enligt ovan.
5. Jag låg med nålarna i 15 minuter till.

Jag kan sammanfatta dagens akupunktur med att det generellt sett gjorde mer ont idag än sist. Vissa nålar kände jag knappt alls, medan andra gjorde riktigt ont under hela tiden jag hade dem. Ser det som något positivt, att "det onda dras ut" eller något liknande...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: