Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Inget visa-kort

Kategori: Det dagliga livet

När tiden för visa-kortet och dylika bankkort är på väg att gå ut så brukar man ju i god tid innan få ett nytt kort skickat hem på posten, så smidigt att man knappt hinner tänka på det. Så smidigt gick det inte för mig den här gången. Den första Juli ca kl: 07:20 stapplade jag in på Maxi för att handla lite på vägen hem från jobbet. I kassan får jag höra: "Tyvärr, kortet har gått ut." Kortet har gått ut. Vad gör man då, om man absolut INTE vill åka och handla en gång till under dagen (det var ju därför man åkte och handlade så okristligt tidigt till att börja med...)? Som tur var så hade jag, av någon underlig anledning (som jag var vääääldigt glad över just då) Andreas' kort i min väska, och kunde betala med det :)

Idag var jag på banken och förklarade ovanstående för dem (dock något mer kortfattat). De kunde inte förstå vad som hade hänt, de hade ju beställt kortet, OCH till rätt adress, men de beställde i alla fall ett till, som ska komma i veckan. Har det inte kommit innan fredag får jag återkomma. Undrar vilka oddsen är?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: