Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Sorg...

Kategori: Det dagliga livet

Min käre farfar hann med ytterligare två akuta sjukdomsepisoder innan han lugnt och stilla avled i lördags, 16/1 kl: 06:45. Det är därför jag inte ens har hunnit tänka på att skriva här på sistone; varje ledig stund har jag tillbringat hos honom, och det känns väldigt bra, så här i efterhand. Jag var också med honom när han gick bort, och vi gjorde själva iordning honom, och klädde honom i sina egna kläder osv.

Igår var det dags att besöka begravningsbyrån; välja kista, kistdekoration osv innan vi tog ett sista farväl.

Jag har alltid stått väldigt nära farfar och farmor; eftersom de bodde så nära oss så var vi väldigt mycket hos dem under uppväxten.

Jag kommer alltid att sakna min käre farfar, men hans ljusa minne kommer alltid att vara med mig!


Tryggare person än farfar kan jag inte tänka mig!

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Vad jobbigt för dig. Hoppas att det går bra för din farmor. Kärlek till dig..

    2010-01-20 | 12:42:56
  • Anonym säger:

    /Anette

    2010-01-20 | 12:44:43
    Bloggadress: http://www.vår sekelskiftesdröm.blogspot.com
  • Jennie säger:

    Jag beklagar. Men vad skönt ändå att du ade möjlighet att tillbringa så mycket tid med honom. Kram

    2010-01-20 | 17:33:09
    Bloggadress: http://khalypso.blogg.se/
  • Maritha säger:

    Anette: Verkligen. Vi har väl alla egentligen varit mer eller mindre förberedda på det, eftersom han har varit så dålig hela hösten, men det är ändå jobbigt när det väl händer.



    Jennie: Tack. Ja, det känns faktiskt väldigt bra. Trots det, och trots att jag var där när han gick bort osv så har jag ännu inte riktigt fattat och tagit in att det verkligen är sant..:(

    2010-01-21 | 04:43:07
    Bloggadress: http://maritha.blogg.se/

Kommentera inlägget här: