Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Tomteslaget

Kategori: Kontaktperson

Idag har jag varit i metropolen Tidaholm för Tomteslaget- årets höjdpunkt inom handikappbowlingen i Tidaholm och Falköping.

Dagen började med att jag försov mig, men det blev inte värre än att R åkte med bussen till Tidaholm som planerat, och jag tog bilen direkt dit och mötte upp honom där.


BK Tranan har som jultradition att helgen innan lucia anordna Tomteslaget, som blir en extra mysig avslutning innan jul. Efter bowlingen blir det julfika och BK Tranan med eldsjälarna Birgitta och Sven i spetsen har ordnat julklappar till alla duktiga bowlare. Detta är givetvis en mycket uppskattad tradition, och klapparna är alltid personliga och noggrant utvalda. Dessutom finns det lotterier med många fina priser.


De mer professionella spelarna i BK Tranan har så klart egna skor, men jag lånar de klassiska trefärgade bowlingskorna..:)


Vackra juldekorationer i lite underliga vaser hade de i bowlinghallen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: