Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Tandläkaren del 3

Kategori: Sjukvård

Igår var jag hos tandläkaren och tog bort det sista stygnet*. Han tyckte att det såg fint ut, men jag ska fortsätta att skölja munnen med klorhexidin i ytterligare några dagar.

* Det andra "råkade" följa med när jag gjorde en totalförbjuden sak: vi hade druckit glögg på jobbet, och givetvis hade det fastnat ett mandelspån i tandhålan! Efter att förgäves ha petat på den med tungan hela dagen tog jag på kvällen en tandpetare och petade bort den, och då "råkade" det ena stygnet följa med! Jag var därför lite orolig för vad tandläkaren skulle säga när jag kom dit, men snäll som han var så nämnde han det inte ens.

 

Det känns i alla fall oerhört skönt att vara av med alla stygn nu, och snart slippa klorhexidinet! Jag hade aldrig trott att det skulle påverka smaken och känslan i munnen så mycket som det gör; jag har hela tiden den otäcka smaken av klorhexidin i munnen, det är bara precis när jag äter något annat som jag känner någon annan smak, men allt tar smak av klorhexidinet! Ytterligare en nyttig erfarenhet rikare.

Kommentarer

  • jennie säger:

    Mmmmm klorhexidin :-). Tur ätt du får sluta med det innan jul. Skinka, rodbetssallad och klorhexidin låter inte så smakligt.

    2010-12-17 | 19:24:33
  • Maritha säger:

    Ja, det är ju alltid något att glädjas åt :)

    Jag hade aldrig kunnat tro att klorhexidinet präglade smaken i munnen så totalt när man sköljer med det! Men tandvårdsfetischist som jag är så ska jag spara det som är kvar i flaskan, och ta lite då och då..;)

    2010-12-21 | 10:18:11
    Bloggadress: http://maritha.blogg.se/

Kommentera inlägget här: