Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Tandläkaren del 2

Kategori: Sjukvård

Igår kväll när jag tog min kortisonnässpray mot nästäppa så märkte jag att den droppade ner i munnen... Då kom jag att tänka på det där tandläkaren sade om att tandroten kunde ha penetrerat upp i bihålan, och gjorde själv valsalvas manöver, och då visslade det så fint i hålet där tanden hade suttit..:) Jag tänkte att det är med all sannolikhet inte särskilt bra att ha en öppen kommunikation mellan sinus och munhåla, så jag ringde till Folktandvården och frågade. Då hade min tandläkare och övriga tandläkare hunnit gå hem för dagen och käkkirurgen var på utbildning så den rara receptionisten ringde till käkkirurgen på NÄL och frågade vad man skulle tänka på, och om det var något som behövde åtgärdas akut.

Den enda restriktion jag fick var snytförbud, och så fick jag återbesök idag på morgonen. Tandläkaren sydde ihop sårhålan med två stygn, jag ska äta en Kåvepeninkur, får fortsatt snytförbud och får inte vissla med sårhålan mer..:(
Jag  ska sedan komma på nytt återbesök om en vecka för kontroll och för att ta bort stygnen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: