Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Fåglarna

Kategori: Det dagliga livet

Härom dagen när jag satt nere i hamnen vid ett bord och skulle äta landade det plötsligt en stor mås på mitt bord (den var nästan stor som en örn- jag lovar!). Eftersom jag absolut inte tycker om- och även har en viss rädsla för- fåglar så tog det en stund innan jag fattade vad som hände och kom mig för att sjasa bort den.
Orsakerna till min fågelantipati är flera:
* Mamma gillar inte heller fåglar, så det handlar väl om viss negativ betingning.
* Min farbror hade när jag var liten gäss och ankor som jagade mig och bet  mig så fort jag visade mig för dem.
* Jag läste i tidig ålder Alfred Hitchkocks Fåglarna, och det vet ju alla att fåglar är lömska och onda varelser...

 


Inte alltid så här stillsamma och fredliga (eller små!)...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: