Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

100804

Kategori: Det dagliga livet

Idag har det varit något svalare och molnigare, men ändå helt OK och strax under 20 grader.
Det känns som att jag har kommit in i jobbet ganska bra nu, det är riktigt mysigt att åka runt och besöka vårdtagarna i hemmen. Just det är en av de saker jag gillar allra bäst med mitt yrke: alla människor man möter, och allt de har att berätta, om man bara har (och visar) intresse för att lyssna ttill dem!

Den ordinarie personalen säger att det känns som om jag har varit här mycket längre, och att de verkligen tycker att jag gör ett bra jobb, så det känns ju bra, att få bekräftelse på att det inte bara är jag som tycker att det känns bra.


En mysig balkong på vägen till jobbet.

Det finns många fina gamla trähus här i sta'n.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: