Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Det är mycket nu...

Kategori: Det dagliga livet

Känner mig ganska förvirrad för tillfället. Just nu känns det som om jag befinner mig överallt utom på jobbet... I förra veckan jobbade jag varannan kväll, och dagarna däremellan var jag hemma och hjälpte farfar och farmor att arrangera hans 85-årskalas.

I lördags var jag ju med Roger och tittade på Robert Broberg.

I måndags tog jag mig helledigt (hoppade över italienskan, visste att vi inte skulle göra så mycket), kände att jag behövde en dag att landa lite. Har haft känningar av både ME och Fibromyalgi på sistone, så kroppen signalerar på alla tänkbara sätt (smärta, trötthet, fibro-/ME-dimma, feber...) att jag har haft för mycket runt mig på sistone. Då är det bäst att lyssna; vill inte bli sämre än nödvändigt igen, vill inte kraschlanda "bara" för att jag varit för ivrig och tagit på mig för mycket att göra! Känner att risken för det annars är ganska stor i höst, med tanke på att jag jobbar 100%, studerar 50% + 50% samt att jag utöver det läser italienskan...

Igår var jag i skolan på handledarutbildningen. Vi hade litteraturseminarium, och det var faktiskt ganska intressant. Vi börjar närma oss rapportskrivandet, och det märks. Kul! Dessutom skönt, att en av kurserna redan börjar närma sig sitt slut..:)

Idag och imorgon har vi processarbete i Kyrkans hus i Skövde. Vi jobbar ju sedan flera år med ett fallförebyggande projektSkaraborgs sjukhus, som sedan i våras även har blivit ett Green belt/ Genombrott plusprojekt. Det är roligt, men kräver även det mycket arbete.
Idag var det nästan bara föreläsningar av processledningen, och imorgon kommer vi att arbeta med våra respektive processer.

Efter föreläsningen tog jag tillfället i akt och gick till Synsam och bokade en tid för synundersökning. Jag har alltid sett bra men det senaste halvåret, har jag börjat att se väldigt suddigt på långt håll. Har läst att både Fibromyalgi och ME samt även mina mediciner kan ge ackomodationsrubbningar, men det känns inte som om det vore det enda problemet :( Jag fick tid redan på lördag, så då får jag se vad de säger...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: