Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Jag lever än!

Kategori: Det dagliga livet

Japp, jag överlevde gårdagens kickboxning. Det var ett riktigt stenhårt pass på 90 minuter, så jag var lagom mör i kroppen när jag kom hem. Det var mycket samma övningar som vi gör på boxpasset på Nautilus, men mer fokus på teknik och längre kombinationer av slag och sparkar. Det vill till att hålla tungan rätt i mun för att komma ihåg alla serier! Dessutom så blir ju fötterna en aning mer utsatta när man är barfota, jämfört när man har skor på sig; det vill till att träffa rätt, om man inte vill knäcka en tå..;) Hur som helst så var det jättekul, så jag ska försöka att passa in det i mitt redan ganska fulla schema...

I eftermiddag blir det sköterskemöte på jobbet, vi ska komma överens om avdelningsrutiner inför införandet av KLARA, programmet för samordnad vårdplanering via nätet. Det kommer säkert att bli bra till slut, men känns aningen tidskrävande just nu...

Efter mötet blir till att äntligen byta till sommardäck, och sedan åka till Göteborg och möta upp Andreas, som har tillbringat fem dagar på Sicilien och Panarea. Det ska verkligen bli skönt att få hem honom igen!

Kommentarer

  • jennie säger:

    låter skoj med kickboxning =)

    2009-05-05 | 12:17:55
    Bloggadress: http://khalypso.blogg.se/
  • Maritha säger:

    Jättekul, det är verkligen en riktigt genomkörare, så man är helt slut när man kommer hem! Men eftersom det är så roligt så går de 90 minutrarna jättefort!

    2009-05-06 | 07:59:54
    Bloggadress: http://maritha.blogg.se/

Kommentera inlägget här: