Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Landstingssteget

Kategori: Träning

Igår började Korpens landstingssteg, en tävling där alla landstingsanställda får utmana sig själva och varandra om vem som tar flest steg under en fyraveckorsperiod.
Man tävlar både lagvis och individuellt, och jag har det stora nöjet att vara lagkapten för vårt lag :)
Vi är faktiskt hela 20 st som deltar från avdelning, det tycker jag är ett strålande resultat!
Det finns även tabeller så att man kan räkna om motionsformer där man inte kan använda stegräknaren, tex simning, cykling osv. På tävlingens hemsida lägger man in sitt stegantal minst en gång i veckan, men det är ju roligare om det görs dagligen. Sedan kan man nämligen följa både sin egen och lagets utveckling i fina diagram. Extra roligt för ett kontrollfreak som jag, som gillar att få överblick över saker och ting. Det är ju av samma anledning jag tycker så mycket om Shapelink.se :)

Kommentarer

  • Caroline G säger:

    Vilken bra grej! Jag tror det är super för folks hälsa att börja gå en massa.

    Svar: Det var jättebra! Roligt och engagerande för alla i arbetsgruppen :)
    Maritha

    2012-08-26 | 19:04:33
    Bloggadress: http://utv-livskvalitet.blogspot.se/

Kommentera inlägget här: