Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Hektiska dagar...

Kategori: Det dagliga livet

På två veckor nu har jag inte en enda helledig dag, och dessutom är det mycket möten och annat, så många dagar är det flera bokningar... Dessutom har jag åkt på några envisa högskolevirus, som orsakar en envis förkylning :( Det är bara att köra på, vila så mycket man hinner och kan, och se glad ut däremellan :)

I måndags hade jag och Helena våra första två föreläsningar/laborationer på högskolan. Det gick över förväntan, men jag kände redan efter förmiddagens föreläsningar att jag hade ont i halsen, trodde då att det berodde på att jag pratat så mycket under dagen, men på tisdagsmorgonen vaknade både jag och Helena med förkylning. Det kan säkert i och för sig vara det som spökade hela förra helgen också, när jag gick med feber och kände mig allmänt ruggig. När dagen var slut var det bara hem och stupa i säng; det tar på krafterna att föreläsa också, även om det mest är att man blir tung i huvudet, det är ju inte så fysiskt tungt som vårt ordinarie jobb kan vara.

På tisdagen var det återigen dags för föreläsningar/laborationer, eftersom klasserna är så stora så är de uppdelade på sex grupper, med 20 studenter i vardera. Även tisdagen gick bra, vi var båda förvånade över att vi trots allt inte var mer nervösa, men det är väl så, att med kunskap och intresse kommer även säkerhet.

Igår kunde jag så äntligen ta sovmorgon! Jag gjorde absolut ingenting innan jag åkte till jobbet, läste och tittade på TV och tog det allmänt lugnt. Det var verkligen skönt, och välbehövligt!
På jobbet var det trots allt ganska lugnt, jag hade en tjej som gick bredvid mig, så jag hade bara hand om tre patienter! Det kändes lagom lugnt :)

Idag har varit en sönderhackad dag, det började med möte kl: 10-12, därefter åkte jag hem och tog det lite lugnt innan jag var tvungen att åka till tandläkaren kl: 14.00, och därifrån var det direkt till jobbet.
Här är det i alla fall lugnt; den värsta vågen verkar ha lagt sig på hela sjukhuset just nu, så vi får hålla tummarna för att det får vara så ett tag!

Imorgon bär det åter iväg till högskolan, där vi ska ha våra sista föreläsningar för den här gången.
Vi slutar kl: 17, och då är det bara hem och sova som gäller för mig, eftersom jag sedan ska jobba nätter hela helgen.

Vi får väl se om allt kan lugna ner sig lite i nästa vecka...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: