Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Mera nattjobb...

Kategori: Det dagliga livet

Efter att jag skrivit mitt förra inlägg körde det igång riktigt, och vi hade fullt upp resten av både den natten och nästa.
Inatt har det hittills varit ganska lugnt, men vi har många patienter (flera överbeläggningar), och de flesta är ganska krassliga. Hela hösten/vintern har det varit ovanligt mycket lunginflammationer och ilskna luftrörskatarrer (bronkiter), och just nu härjar influensan för fullt.
En kollega på en avdelning uttryckte det på ett bra sätt när hon sade att det låter som ett sanatorium på avdelningen..:)

Imorgon är jag ledig, och dagen skall ägnas till tvätt och städ. Ska även passa på att slappa och ta det lugnt. Ett par nya byxor skulle jag också behöva åka och köpa, det är ju trots allt rea :) Kanske man hittar någon fin top också, om det inte är helt urplockat vid det här laget.

Håret känns för tillfället som en för tjock mössa, och jag hade sådan tur att min frisör hade en ledig tid på onsdag, så då faller kalufsen!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: