Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

"Ledig" dag

Kategori: Det dagliga livet

Dagen började med att väckarklockan ringde kl: 03:00. Då skulle jag skjutsa iväg min käre fästman till Landvetter, där han sedan skulle åka vidare till Paris- Rom- Catania- Taormina, för att imorgon åka vidare till Panarea, där han ska hjälpa Helena och Lorezo med trädgårdsanläggning...
Från Landvetter begav jag mig hemåt, jag blev en aning orolig för när jag kom hem möttes jag av hantverkarna som arbetar hos grannen, och de hade ställt upp en stor cementblandare utanför, så nu förstod jag att det var dags att gjuta. De skötte faktiskt sitt arbete tyst och stilla idag; de verkar ha gjort färdigt borrandet och hackandet för tillfället, i alla fall.
Jag sov några timmar, innan jag gick upp och började städa, handla och fixa inför kvällen ljusparty/ SPA-visning. Det kom inte så många; någon hade blivit tvungen att jobba, ett par hade tagit fel på dag osv osv. Sådant som alltid dyker upp, med andra ord. Vi som var här hade i alla fall kul!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: