Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Mord i Tibro!

Kategori: Aktuellt

Nyss hemkommen från jobbet satte jag mig och skummade igenom Aftonbladet.se, och plötsligt såg jag en bild på något jag känner igen mycket väl...

Den 46-åriga kvinnan fördes till akutmottagningen på Kärnsju
Akutmottagningen på KSS! Nej, jag måste se fel, inte kan en bild på akutmottagningen på KSS uppta en så stor del av Aftonbladet.se...???
Döm om min förvåning när jag läser vidare, och det står att en kvinna blivit mördad i Tibro!
Kvinnan och hennes familj hade varit på barndop. Därefter åkte kvinnan och handlade medan sambon och den 10-årige sonen åkte hem. Efter en stund hörde de ett skrik utanför, och när de rusade ut låg kvinnan blödande i ett dike intill. Ambulans tillkallades och kvinnan fördes till KSS med allvarliga skallskador. Hennes liv gick inte att rädda.

Efter att hundpatruller sökte av området, förhör och teknisk undersökning stärktes misstankarna mot en person, som nu sitter anhållen på sannolika skäl misstänkt för mordet.

Det känns väldigt otäckt att det sker så mycket mord och andra grova våldsbrott här i trakterna. På kort tid har det ju varit ett flertal mord här runt omkring; Axvall, Hjo, Varola (utanför Skövde) och nu Tibro! Man ser verkligen att det inte längre är något som bara sker i större städer!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: