Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Hållbara träningsrutiner

Kategori: Träning

Känner att jag har kommit in i en bra och hållbar rutin när det gäller träningen. Jag tränar ca 4 ggr/vecka; boxning en gång, pilates 1-2 ggr, power (styrketräning med skivstång) och afrodans en gång vardera. Det blir omväxlande, stimulerande och roligt; jag ser fram emot att gå dit varje gång! Jag har dessutom hållit på så länge nu att jag börjar känna en tydlig skillnad i kroppen; det känns att den är starkare och smidigare, och det gör ju det hela ännu roligare!

Funderar på att lägga in lite vanlig styrketräning med maskinerna före/efter gruppträningen några dagar i veckan, men då måste jag först boka tid med en instruktör, så att jag får ett nytt program anpassat efter mina mål.
Framåt vårkanten är planen också jogging ett par ggr/vecka. Kommande "landstingssteg" blir ju en bra upptrappning inför det! Det är en stegtävling/-utmaning som vi ska vara med i från jobbet. Jag ska vara lagledare, så jag går runt och peppar alla för fullt nu :)

Man hör alltid att man ska börja träna försiktigt efter ett uppehåll, och inte gå ut för hårt så att man tröttnar. Det låter som bra tips, och funkar säkert bra för dem som inte är vana vid att träna regelbundet. Jag har ju hela mitt liv tränat mycket, ända fram till att jag blev sjuk för några år sedan. Träningen har sedan dess varit något jag har saknat i mitt liv, så därför känns det som en stor vinst att klara av en sådan relativt stor träningsmängd utan bakslag!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: