Maritha

"Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd!"

Finmiddag på restaurang Parnassen

Kategori: Nöjen

I onsdags kväll bestämde jag och Andreas att det var dags att utnyttja vårt presentkort på restaurang Parnassen.
Dels har vi ju nyligen firat åtta år tillsammans, och dels är det ju alla hjärtans dag idag, men eftersom jag jobbar natt hela helgen så blir det inte något firande att tala om idag.

Till förrätt tog Andreas räktoast och jag tog någon form av grillad ost, kommer tyvärr dock inte ihåg vilken sort för tillfället... Gott var det i alla fall!
Till huvudrätt valde vi båda fläskfilémedaljonger med kantarellsås och potatisgratäng.
Efterrätten blev hjortronpanacotta och kaffe.
Allt vi valde var jättegott, utom mitt vin (husets vita), som var en aning surt, men det gick att leva med, jag fick ju vatten till :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: